Straż Miejska przypomina o obowiązkach właścicieli nieruchomości
A A A
W związku ze zbliżającym się okresem zimowym, przypominamy o obowiązkach właścicieli i zarządców nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku.Zgodnie z Art. 5 ust. 1 pkt. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach który określa, że właściciele nieruchomości zobowiązani są do "uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych".
Dodatkowo obowiązki właścicieli nieruchomości określa uchwała Rady Miejskiej Grudziądza w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy - miasto Grudziądz.
Zgodnie z § 4 tej uchwały: “Właściciele nieruchomości znajdujących się na terenie gminy - miasto Grudziądz zapewniają utrzymanie czystości i porządku na częściach nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym chodników dopuszczonych do ruchu pieszego i rowerowego położonych wzdłuż nieruchomości, bezpośrednio przy granicy nieruchomości, poprzez usuwanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń w następujący sposób:
1) odgarnianie śniegu i błota pośniegowego należy dokonywać w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych, pojazdów oraz nie utrudniające spływu wody do kanalizacji deszczowej, a także, w miarę możliwości, w odległości co najmniej 0,5 m od pni drzew;
2) dopuszcza się pryzmowanie śniegu i lodu na krawędzi chodnika, w sposóbnieutrudniający ruchu pieszych;
3) usuwanie śliskości powstałego lodu i śniegu niemożliwego do usunięcia należydokonywać wyłącznie poprzez posypywanie chodnika piaskiem lub w uzasadnionychprzypadkach mieszanką piasku z solą;
4) usuwanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń powinno odbywać się na bieżąco, a całkowite usunięcie skutków zjawisk atmosferycznych musi nastąpić nie później niż w ciągu 3 godzin od momentu ich ustania;
5) dopuszcza się usuwanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń powstałychw godzinach nocnych, nie później niż do godzin porannych, tj. do godz. 7.00."
Apelujemy do wszystkich właścicieli i zarządców nieruchomości o przestrzeganie niniejszych przepisów.