Deklaracja dostępności
A A ADeklaracja Dostępności
Straż Miejska w Grudziądzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.strazmiejska.grudziadz.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Zdjęcia i grafiki umieszczone na stronie internetowej nie mają podpisów.
- Część informacji na stronie internetowej ma postać dokumentów PDF, które nie są edytowalne.
- Materiały filmowe nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.
Treści nieobjęte przepisami
- Treści opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Przygotowanie ich pełnej dostępności wiązałoby się z nadmiernym obciążeniem dla podmiotu publicznego. Dokumenty te można otrzymać w formie dostępnej cyfrowo kontaktując się z nami bezpośrednio.
-
Przygotowanie Deklaracji Dostępności
Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrowej tej strony internetowej możesz zgłosić do Bogumiła Leśniewicz— mejlowo b.lesniewicz@um.grudziadz.pl lub telefonicznie 56 45 10 360.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Maciej Glamowski — Prezydent Grudziądza,
- Adres: ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz,
- mejl: sekretariat@um.grudziadz.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacjiRzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
ul. Piłsudskiego 51, 86-300 Grudziądz
Budynek jest w pełni dostępny dla osób poruszających się na wózku. Szczegółowy opis dostosowania naszej siedziby.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza migowego. Informujemy, że w Urzędzie zatrudnionych jest 2 tłumaczy języka migowego, którzy pomagają w kontaktach z niesłyszącymi interesantami. Tłumacz migowy jest dostępny w godzinach pracy Urzędu osobiście lub on-line – za pośrednictwem komunikatora Skype.
Z tłumaczem skontaktować się można:
osobiście: pokój 102 przy ul. Ratuszowej 1, mejlowo tlumaczjezykamigowego@um.grudziadz.pl lub telefonicznie 56 45 10 457,885887045.
Osoba głucha, która chce skorzystać z usług tłumacza, powinna przed spotkaniem napisać sms na numer telefonu >,885887045, bądź maila na adres: tlumaczjezykamigowego@um.grudziadz.pl, w celu ustalenia terminu. W sprawach nagłych można kontaktować się z tłumaczem za pomocą komunikatora Skype.