Dziś jest piątek 19 kwietnia 2024 r. Godzina 23:57 Imieniny Alfa, Leonii, Tytusa

Straż Miejska w Grudziądzu, ul. Piłsudskiego 51, 86-300 Grudziądz, tel.: +48 (56) 45-10-360, alarmowy: 986, strazmiejska@um.grudziadz.pl

Dofinansowanie utylizacji azbestu

A A A

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu realizuje program polegający na dofinansowaniu utylizacji azbestu. Dofinansowanie realizowane jest w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest. Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania realizowane na obiektach, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz na obiektach użyteczności publicznej, których właścicielem jest jednostka samorządu terytorialnego (placówki oświatowe, ośrodki ochrony zdrowia, pomocy społecznej, oświaty, kultury i bezpieczeństwa publicznego, inne obiekty użyteczności publicznej będące własnością gminy), osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną. Kwota dofinansowania dla jednego podmiotu wynosi maksymalnie 30 000,00 zł  i które do końca roku zadeklarują położenie nowego pokrycia dachowego. Program przewiduje pokrycie pełnych kosztów kwalifikowanych lecz nie więcej niż 1000 zł do każdego 1 Mg (tony) unieszkodliwianych odpadów zawierających azbest.


Do kosztów kwalifikowanych zalicza się :

  •  demontaż pokrycia dachowego lub elewacji zawierających azbest
  •  transport odpadów niebezpiecznych z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia
  •  unieszkodliwienie lub zabezpieczenie odpadów niebezpiecznych

Beneficjentem (wnioskodawcą) jest gmina. Gmina prowadzi nabór wniosków od potencjalnych zainteresowanych właścicieli nieruchomości, przygotowuje wniosek zbiorowy do Funduszu o udzielenie środków finansowych, organizuje przetarg wyłaniający firmę demontującą i utylizującą odpady oraz reguluje kwestie finansowe z firmą. Dofinansowanie w odróżnieniu od dotacji celowej realizowane jest bez angażowania środków własnych właściciela nieruchomości. Jedynym kosztem jaki ponosi  właściciel nieruchomości jest podatek dochodowy od osób fizycznych w związku z uzyskanym przychodem (dofinansowaniem). Realizacja zadania odbywa się w miesiącach od czerwca do września każdego roku.

Właściciele nieruchomości zainteresowani ofertą WFOŚiGW powinni do dnia 31 stycznia każdego roku złożyć do Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, pokój 4, budynek C (tel: 56-45-10-262); wniosek  znajduje się poniżej.

Wniosek na dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na usuwanie z obiektów budowlanych wyrobów zawierających azbest na terenie gminy-miasto Grudziądz

 

źródło: www.grudziadz.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij